سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جمعیت پوریاران پهنایی
 
طراح قالب
معببر سایبری فندرسک
اخبار روز نامه های ایران
خوش آمدید

همکار عزیز : آقای محمد شاهین

           قبولی شما را در مقطع دکترای تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد تبریک گفته و برایتان آرزوی موفقیت داریم/.

                                  جمعیت پوریاران روستای پهنایی




برچسب‌ها: قبولی دانشگاه - دکترا- تربیت بدنی- شاهین- جمعیت پوریاران پهنایی
[ جمعه 92/6/22 ] [ 10:11 عصر ] [ محمد رضا ابطحی مقدم ]

باسمعه تعالی

 

شروع بکار شورای اسلامی روستای پهنایی را در 12 شهریور 1391به همه مردم شریف پهنایی تبریگ می گوئیم /.                                   جمعیت پوریاران پهنایی



[ چهارشنبه 92/6/13 ] [ 9:44 عصر ] [ محمد رضا ابطحی مقدم ]
            «پهنایی»؛ روستایی با قابلیت های ویژه ورزشی
روزنامه خراسان جنوبی - مورخ چهارشنبه 1392/05/23 شماره انتشار 18476            
نویسنده: حسینی
 «مسابقات فوتسال جام رمضان قاینات با کسب عنوان های اول تا سوم توسط تیم های روستای پهنایی این شهرستان پایان یافت.»  این خبر کافی بود تا هر علاقه مند به ورزش را نسبت به مسائل ورزشی این روستا که با 600 خانوار در نزدیکی قاین قرار دارد، حساس کند.  البته مسئله از آن جا اهمیت می یابد که این نتیجه محدود به این یک مورد نیست و تیم های والیبال و فوتسال نوجوانان این روستا نیز عنوان دوم مسابقات شهرستان را کسب کردند و علاوه بر آن در طول ماه مبارک رمضان مسابقات فوتسال نونهالان با حضور 10 تیم در این روستا برگزار شد و البته تیم فوتبال پهنایی در سال 89 به عنوان نماینده استان در جام حذفی فوتبال کشور حضور یافت. این عناوین ورزشی انگیزه ای شد تا به سراغ چند نفر از مسئولان و مربیان این روستا برویم و از زبان آن ها با قابلیت ها و مشکلات ورزشی در این روستا بیشتر آشنا شویم.
فعالیت رشته های مختلف ورزشی در پهنایی

یکی از اعضای شورای اسلامی که پی گیر مسائل ورزشی این روستاست تعداد ورزشکاران بیمه شده پهنایی را 120 نفر اعلام کرد و گفت: البته این آمار فقط مربوط به کسانی است که در مسابقات مختلف به ویژه جام رمضان شرکت کردند و جز این ها افراد زیادی هستند که در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند. «فروتن» با اشاره به رشته های فعال در این روستا افزود: هم اکنون رشته های فوتسال، کشتی، کاراته، والیبال، پرورش اندام و پاورلیفتینگ در این روستا فعال است و در ژیمناستیک هم فقط در رده نونهالان کار می شود. بانوان هم در رشته های هندبال و والیبال فعالیت ورزشی انجام می دهند. وی با اشاره به امکانات ورزشی موجود در روستا گفت: یک زمین خاکی فوتبال داریم که البته به علت غیراستاندارد بودن استفاده نمی شود علاوه بر این یک مجموعه ورزشی دارای یک سالن ورزشی و یک سوله نیز در اختیار داریم.

 تاثیر تعطیلی چمن قاین بر فوتبال پهنایی

وی با اشاره به سابقه خوب ورزش روستای پهنایی به ویژه در فوتبال گفت: به علت آماده نبودن زمین چمن قاین و نامناسب بودن زمین قاین هم اکنون تمرینات فوتبال در این روستا تعطیل شده و فقط در فوتسال فعالیت داریم. اما یکی از رشته های فعال و باسابقه روستای پهنایی والیبال است. وی با اشاره به سابقه موفقیت های این رشته خاطرنشان کرد: چند ورزشکار روستا قبل از تقسیم استان در تیم های مشهد فعالیت می کردند و الان این نسل که بیش از 40 سال دارند پا به پای جوانان فعالیت می کنند و در مسابقات والیبال شهرستان قاینات در حالی دوم شدند که تیم رقیب از بازیکنان غیربومی بهره می برد.

امکانات جواب گوی ورزشکاران نیست

این عضو شورای اسلامی پهنایی، افزود: امسال در مسابقات فوتسال قاین با 3 تیم حاضر شدیم که هر 3 تیم موفق به کسب عنوان های اول تا سوم شدند، در رده نوجوانان هم با یک نماینده در رقابت ها شرکت کردیم و نایب قهرمان شدیم. اما جالب این که تیمی که در مسابقات نوجوانان شهرستان مقام قهرمانی را کسب کرد در یک بازی دوستانه در برابر قهرمان نونهالان روستای پهنایی با نتیجه یک بر یک متوقف شد. وی با بیان این که امکانات موجود به هیچ وجه جواب گوی آمار بالای ورزشکاران این روستا نیست، تاکید کرد: در صورتی که مورد حمایت بیشتری قرار بگیریم پهنایی این ظرفیت را دارد که ورزشکاران موفقی را به استان معرفی کند. به گفته وی، 2 تحصیل کرده در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی نیز از اهالی این روستا مشغول خدمت به ورزش در قاین و تهران هستند.

جوانان هر جا بتوانند خود را نشان می دهند

مسئول کمیته ورزش پهنایی که از اعضای جدید شورای اسلامی روستاست با بیان این که مشکلات و محدودیت ها در سراسر استان مشترک است، گفت: البته مشکلاتی هم وجود دارد که ویژه این روستاست. «شاهین» که خود کارشناس ارشد تربیت بدنی است و قبل از این مسئولیت اداره ورزش و جوانان قاینات را عهده دار بوده است، افزود: جوانان ما در هر جایی که فرصت پیدا کرده اند به بهترین وجه خود را نشان داده اند. برای مثال تیم والیبال ما در 20 سال گذشته حرف اول را در شهرستان زده و بارها به عنوان نماینده شهرستان و حتی استان در مسابقات مختلف شرکت کرده است و فقط در مسابقات جام رمضان امسال مقام دوم را کسب کرد که آن هم به دلیل استفاده تیم رقیب از بازیکنان غیربومی بود، در کشتی هم جوانان پهنایی هر وقت در مسابقات شرکت کرده اند عنوان های اول تا سوم را به دست آورده اند.

کمبود فضای ورزشی از مهم ترین مشکلات پهنایی

وی یکی از مهم ترین مشکلات موجود در پهنایی را کمبود فضای ورزشی دانست و افزود: یک سالن داریم که بدون سکوی تماشاگر است و با توجه به امکانات محدود تربیت بدنی توسط دهیاری و شورای اسلامی روستا به صورت خودگردان اداره می شود که با این شرایط آن طور که باید و شاید نمی توان به آن رسیدگی کرد چون برای تعویض کف پوش آن حداقل نیاز به یک میلیارد ریال است، البته با کمک و مساعدت مدیر کل ورزش و جوانان یک سالن کشتی هم آماده شد که مورد استفاده ورزشکاران رشته های کاراته، ایروبیک و ژیمناستیک هم قرار می گیرد. وی که هم اکنون مسئولیت هیئت شنای قاینات را بر عهده دارد، افزود: از طریق شورای اسلامی روستا، یک کمیته ورزشی تشکیل داده ایم تا حداکثر استفاده را از امکانات موجود داشته باشیم و شرایط مالی اجازه استفاده از مربیان باتجربه و تشویق بازیکنان را نمی دهد.وی با اشاره به حضور تیم فوتبال روستای پهنایی در مسابقات جام حذفی سال 89 گفت: در حالی که حریف ما تیم ایران جوان بوشهر برای بازی مقابل ما فقط 250 میلیون ریال هزینه کرده بود ، ما همه هزینه های تیم خود را از 40 تن سیمانی که کارخانه سیمان در اختیارمان گذاشت تامین کردیم. وی در مورد عملکرد هیئت های استانی هم یادآور شد: خیلی شاکی نیستیم ولی آن طور که باید و شاید حمایتی ندیده ایم فقط در این میان هیئت روستایی و عشایری کمک هایی به این روستا داشته است. 

کسب عنوان های مختلف فوتبال

مربی تیم فوتبال پهنایی در مسابقات جام حذفی کشور هم با اشاره به سابقه فوتبال در این روستا گفت: از سال 76 با تشکیل تیم فوتبال پهنایی در مسابقات مناطق استان که در کاشمر برگزار شد، حضور یافتیم و پس از تشکیل استان خراسان جنوبی چندین بار موفق به کسب مقام شدیم . در سال 89 با وجود حضور دیگر مدعیان و در حالی که همه بازیکنان ما بومی روستا بودند موفق شدیم به عنوان نماینده استان در مسابقات جام حذفی کشور شرکت کنیم. «صراحتی» افزود: بعد از غلبه بر تیم های بجنورد و نفت گچساران به استراحت خوردیم و در پله چهارم جدول با ایران جوان بوشهر مسابقه دادیم که ضمن استفاده از چند بازیکن خارجی، «شرفی» سرمربی سابق تیم ملی هدایت آن را بر عهده داشت که 4 بر یک مغلوب شدیم. وی که مدرک مربی گری C کنفدراسیون آسیا را دارد، افزود: حضور در جام حذفی نه فقط در روستا بلکه در شهرستان و حتی استان هم شور و نشاط ویژه ای را به وجود آورده بود و در روز مسابقه حدود 5 هزار تماشاگر به استادیوم آمده بودند و تا چند مدت پس از رقابت نیز پی گیر مسابقات ایران جوان بودند. 

استعداد در پهنایی نهفته است

وی با بیان این که برای حضور در این مسابقات مبلغ 70 میلیون ریال از هزینه شخصی صرف شد، تصریح کرد: با توجه به این شرایط پس از پایان بازی استعفایم را به شورای اسلامی روستا و هیئت فوتبال استان اعلام کردم. وی افزود: به معنای واقعی باید گفت که استعداد در پهنایی نهفته است ولی مسئولان استان باید بدانند که با کمک های 50 یا 100 میلیون ریالی به صورت مقطعی نمی توان کاری انجام داد، باید شرایطی به وجود آید و تمام کارخانه های بزرگ استان تیم داری کنند تا نمایندگان خوبی در لیگ دسته 2 و یک کشور داشته باشیم و انگیزه کافی برای جوانان هم ایجاد شود.وی با انتقاد از تعطیلی زمین چمن قاین از یک سال و نیم گذشته گفت: هم اکنون فوتبالیست ها فقط در سالن تمرین می کنند .




برچسب‌ها: ورزش- جام فوتسال - پهنایی - قابلیت های پهنایی - جمعیت پوریان پهن
[ پنج شنبه 92/5/24 ] [ 12:20 صبح ] [ محمد رضا ابطحی مقدم ]

دانش آموزان عزیز قبولی شما را درآزمون   ورودی دبیرستان و راهنمایی استعدادهای درخشان شهرستان قاینات که نشان از استعداد سرشار شما دارد را به شما   وخانواده محترم تان تبریک عرض می نمائیم. به امید موفقیت های بیشتر واعتلای   نام کهن دیار عزیزمان "پهنایی  ".                                                         جمعیت پوریاران روستای پهنایی

 

                             

  

فرزندان عزیز پهنایی موفقیت شما را در تمام مراحل تحصیل آرزومندیم/.




برچسب‌ها: پهنایی - قبولی در مدارس سمپاد- قبولی در مدارس استعدادهای درخشان
[ سه شنبه 92/5/22 ] [ 2:5 صبح ] [ محمد رضا ابطحی مقدم ]

برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان در سالن ورزشی شهدای پهنایی

مسابقه فوتسال جام رمضان یادواره امیران شهیدسرلشکر خلبان رامین فر و سرلشکرخلبان شهید غفوری در سالن ورزشی شهدای پهنایی بین تیمهای از نونهالان روستای پهنایی و روستای اسفشاد برگزار شد که در مسابقه فینال تیم نونهالان (پرسپولیس) به سرپرستی اقای مرتضی صرابی به مقام اول دست یافت تیمهای دیگر در مقامهای بعدی جای گرفتند . در پایان تیم نونهالان روستای اسفشاد به عنوان تیم اخلاق در این دوره از مسابقات معرفی گردید. از تیمهای شرکت کننده در مسابقات با حضور مسئولین شهرستان تقدیر وتشکر شد.

در پایان از زحمات آقای مختار فروتن که در برگزاری این مسابقات تلاش نمود تشکر وقدر دانی می شود . این مسابقات با پشتیبانی شورای محترم اسلامی روستا و دهیاری و پایگاه بسیج شهدای پهنایی و جمعیت پوریاران برگزار گردید.

 

جام رمضان - پهنایی

جام رمضان - پهنایی

 




برچسب‌ها: جام رمضان - پهنایی - یادواره امیران شهیدخلبان رامین فر و خلبان غفوری - جمعیت پوریاران پهنایی - قاین
[ پنج شنبه 92/5/17 ] [ 1:12 صبح ] [ محمد رضا ابطحی مقدم ]

بسم الله الرحمن الرحیم

امشب پنجشنبه بعد از نماز مغرب وعشا جلسه ای با حضور آقای موسوی زارع بخشدار محترم شهرستان قابن و آقای مهندس رئوف رئیس جهاد کشاورزی قاین و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان قاین در محل مسجد صاحب الزمانی پهنایی برگزار گردید در شروع جلسه اقای موسوی بر حضور مردم در انتخابات تاکید نمودند و در ادامه مهندس رئوف در خصوص تشکیل صندوق توسعه کشاورزی در شهرستان قاین توضیحاتی برای مردم بیان نمودند و از کلیه کشاورزان درخواست کردند که در این صندوق عضو و از خدمات آن استفاده نمایند /.




برچسب‌ها: پهنایی - جلسه - بخشداری محترم - رئیس جهاد کشاورزی - جمعیت پوریار
[ پنج شنبه 92/2/19 ] [ 11:13 عصر ] [ محمد رضا ابطحی مقدم ]
........

درباره وبلاگ
برچسب‌ها
امکانات وب



برای دریافت کد گنجینه کلیک کنید